JE BENT ZELF HET VENSTER WAARDOOR JE NAAR DE WERELD KIJKT

Thea Freudenberger [48]
Programmamanager

De kus van de klant

 

Even Apeldoorn bellen. Wie kent deze slogan niet. Al vele jaren staat het symbool voor het directe, telefonische contact van klanten met Centraal Beheer. Waar vakkundige collega’s de klanten te woord staan, zes dagen per week. Naast Even Apeldoorn bellen, speelt ook in de verzekeringsbranche internet een steeds grotere rol. Snel en gemakkelijk via de website een verzekering afsluiten of een wijziging doorgeven. Of je schade melden via een App. Even Apeldoorn bellen, is tegenwoordig ook Even mailen, Even chatten, Even Appen.
 
Toch zal het telefonisch contact met de klant altijd van belang blijven. Vooral in complexe situaties is het handig om iemand te spreken. Hierbij maken onze collega’s aan de telefoon het verschil. Af en toe luister ik mee aan de telefoon, om zelf ook zo het contact met de klant te horen en te voelen. Elke keer weer ben ik onder de indruk van de klantgerichtheid en het vakmanschap van onze collega’s aan de telefoon.
 
Sinds eind vorig jaar hebben de collega’s van het klantcontact center van Centraal Beheer de mogelijkheid om een ansichtkaart te sturen naar klanten die extra aandacht verdienen. Een mooi initiatief in het kader van binding en behoud. Speciale aandacht is niet in geld uit te drukken, daarom is het juist zo waardevol om klanten een persoonlijke boodschap op een ansichtkaart te sturen. Het initiatief ligt bij de medewerkers die de klanten aan de telefoon hebben. Zij voelen haarfijn aan of een klant extra aandacht verdient.
 
Per maand worden vele ansichtkaarten naar klanten gestuurd. Met dit kleine gebaar kunnen wij een groot verschil maken. Klanten waarderen dit en ervaren het als bijzonder dat er in een grote organisatie ruimte is voor een persoonlijke noot.
 
Eén van onze collega’s stuurde onlangs als blijk van medeleven een kaartje naar een ouder echtpaar met financiële problemen. Dat een eenvoudig kaartje heel wat teweeg kan brengen, blijkt wel uit de volgende reactie die het echtpaar terugstuurde naar onze collega.
 
Namens mijn vrouw en mij, heel hartelijk dank voor de blijk van medeleden. Het is een troost om te weten dat er mensen zijn die een luisterend oor voor je hebben. En dat waarderen wij in u. De liefde tussen mijn vrouw en mij is onverwoestbaar. We gaan dit tot een goed einde brengen. Nogmaals veel liefs voor uw kaartje. Mocht u eens bij ons in de buurt zijn? De deur staat voor u open. Dikke kus!
 
Prachtig! Afgelopen week heeft onze directievoorzitter deze collega in het zonnetje gezet. Als blijk van waardering. Maar bovenal een aanmoediging voor alle collega's om door te gaan met dit mooie initiatief, een persoonlijke kaart voor de klant. Niet alleen voor klanten wat mij betreft. Ook voor een collega die een pittige klus heeft geklaard of het even moeilijk heeft een mooi gebaar. Samen het verschil maken!
 

Opmerkingen

persoonlijk contact blijft belangrijk

Wat een mooie blog en idd ontzettend mooi initiatief!
 op 15-7-2013 10:52

Daar doe je het voor

Wat een mooi verhaal! Ik kan me voorstellen dat cliënten zulke persoonlijke aandacht waarderen, dat verwacht je echt niet van je zorgverzekeraar. Het geeft heel mooi weer wat de drijfveer zou moeten zijn voor jou en je collega's.Ik zou zeggen: ga zo door!
 op 16-7-2013 10:02

Re: De kus van de klant

even apeldoorn bellen?? hang op dit moment al 15 min in de wacht...en ik werk bij de concurrent
 op 30-7-2013 12:02

Opmerking toevoegen

Titel


Hoofdtekst *


Bijlagen

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code