JE BENT ZELF HET VENSTER WAARDOOR JE NAAR DE WERELD KIJKT

Thea Freudenberger [48]
Programmamanager

Even écht Apeldoorn bellen

Eind vorig jaar. Centraal Beheer zet ‘mystery callers’ in die nietsvermoedend collega’s van het callcenter bellen met bijzondere problemen. Deze gesprekken werden opgenomen met verborgen camera’s. Het materiaal werd verwerkt tot de korte video ‘Even echt Apeldoorn bellen’ en via social media volop gedeeld. Sinds eind vorig jaar is de film inmiddels bijna 550.000 keer bekeken.

Even Apeldoorn bellen: dat zegt Centraal Beheer al 30 jaar Met deze film laten we voor het eerst zien wat dat echt betekent. We laten zien hoe goed, doortastend, persoonlijk en professioneel onze callcenter medewerkers zijn.
 
Vrijwel dagelijks komen er in ons callcenter vreemde, lastige en hilarische telefoongesprekken voorbij. Dus het moest wel ‘extreem'. Daarom werden voor deze mystery calls een paar hele gekke, uitzonderlijke situaties bedacht: je zult maar zo’n telefoontje krijgen.
 
Uiteraard mocht niets van het plan uitlekken. Onder het mom van technisch onderhoud werden de nodige voorbereidingen getroffen. Slechts een heel klein groepje was op de hoogte van de plannen. Het waren spannende dagen. Na elke opname werd, in de tot regiekamer omgebouwde vergaderzaal,  aan de gefilmde medewerkers uitgelegd dat het gesprek niet echt was. Met natuurlijk uitleg over het hoe en waarom: de wereld tonen hoe Centraal Beheer klanten kan en wil helpen. Collega’s reageerden verbaasd en opgetogen. Voor iedereen was het bijzonder om mee te maken. Alle gefilmde collega’s kregen ruimschoots de tijd om toestemming te geven om de beelden te mogen gebruiken. Stuk voor stuk gaven ze akkoord, de gefilmde collega’s waren direct trots op het resultaat.
 
In de film is te zien hoe collega’s omgaan met slechthorende klanten, wat opmerkelijke situaties met zich meebrengt. En ook een bevalling onderweg in de auto, waar collega Wesley doortastend op reageert. Met de nodige emoties aan beide kanten van de lijn. De reacties zijn zo puur dat ons meerdere malen werd gevraagd ‘zijn het wel echte medewerkers, zijn het geen acteurs’. Het zijn absoluut echte collega’s, die dagelijks onze klanten te woord staan. Stuk voor stuk authentiek, puur en oprecht.
 
Respect voor alle collega’s in de film. Respect voor alle collega’s aan de telefoon die dagelijks zo bevlogen en betrokken hun werk verrichten. Met de drive er te zijn voor de klanten. En heel ver gaan om de klant te helpen aan de telefoon. Vorige week hebben we de making of film gedeeld. Trots deel ik het resultaat. Geniet van de mooie Even écht Apeldoorn bellen kijkje achter de schermen film. Met échte collega’s!
 

Opmerkingen

Er zijn geen opmerkingen bij dit bericht.

Opmerking toevoegen

Titel


Hoofdtekst *


Bijlagen

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code