LIFE HAPPENS WHILE YOU'RE BUSY MAKING OTHER PLANS

Zoey Planjer [29]
Productmanager Mobiliteit

Een doorgeefluik van eerste klasse!

BLOG 2 –  Het beroep Productmanagement

 

 
Even Zoey bellen?
In mijn vorige blog schreef ik over mijn zoektocht naar een nieuwe baan. Inmiddels ben ik alweer 3 maanden aan de slag als ‘productmanager mobiliteit’. Een verwarrende titel heb ik gemerkt. want ben ik dan een manager? Van een team of product? En wat is mobiliteit? Bij ieder voorstelrondje stond ik weer te hakkelen. Dus tegenwoordig zeg ik maar gewoon ‘’ik regel de autoverzekeringen van onze klanten van Centraal Beheer en FBTO’’. Kun je mij dan even bellen voor het afsluiten van een volledig casco’tje? Voor het uitdeuken van de boodschappenauto waarmee vrouwlief dit weekend even een paaltje aantikte? Of voor het opvragen van je schadevrije jaren? Nee, eigenlijk niet. Je mag mij natuurlijk altijd bellen maar ik zal je dan toch echt doorverbinden met de experts van klantcontact of schadeafhandeling.

 

Een professioneel doorgeefluik

Doorverbinden, doorzetten, doorgeven, af en toe voel ik mij net het doorgeefluik van de afhaalchinees. Van gebakken banaan, tot babi pangang, ik moet alle nummertjes van de autoverzekering kennen en uitzetten bij juiste chef koks. Ik heb een klantkenner-chef, een voorwaarden-chef, een acceptatie-chef, een reken-chef, een schadebehandelaar-chef , een strategie-chef en een controle-chef met elk hun eigen ingrediënten. Als doorgeefluik breng ik al die ingrediënten samen en laat ze keer op keer samen koken, bakken, braden en fileren totdat er een complete autoverzekering op de kaart staat.

De basis van auto verzekeren
De basis van het regelen van een autoverzekering begint bij het bedenken van een verzekering waar klanten iets aan hebben. Een verzekering dat juist die onzekerheden weg neemt, die we zelf niet willen of kunnen dragen. En daarnaast een service aanbiedt, die de autorijders ontzorgt. Bijvoorbeeld de onzekerheid van een total loss auto terwijl dit je dagelijkse vervoer naar je werk is. Of een sterretje in je voorruit net voordat je op wintersport vertrekt. De gevolgen van mobiliteitsverlies of de rompslomp van het repareren van dat sterretje bij een betrouwbare reparateur, die kunnen wij uit handen nemen!
 
Deze kennis vormt de eerste schetsen van de autoverzekering en moeten we continue op peil houden door in gesprek te blijven met de huidige klant, toekomstige klant, ex-klant en nooit-klant. Dit doen we tijdens de contactmomenten met klanten, door klantraden te organiseren of door het volgen van maatschappelijke trends. Een groot gerecht waar iedere chef aan meewerkt.
 
De volgende stap is het koppelen van deze klantbehoefte aan een prijs die de klant er voor over heeft én een prijs die er voor zorgt dat de verzekeraar kan uitkeren bij het eerste sterretje, het tweede sterretje en ook nog bij het 1000ste sterretje. Hier staan de reken-chefs  en controle-chefs voornamelijk in de pan te roeren!
 
Tot slot zijn er nog de belangrijke interne chefs die iedere dag voor de klanten klaar staan door de contactmoment  via klantbezoeken, telefoon, e-mail, whatsapp, facebook en onze apps en de externe chefs uit ons netwerk die de klant weer echt op weg helpt!
 
Inzetten van verschillende kwaliteiten op het juiste moment
Het opdienen van een verzekeringsgerecht vraagt veel verschillende kwaliteiten en inzichten. Een productmanager is verantwoordelijk voor het bij elkaar brengen van al deze verschillende kwaliteiten op het juiste moment en op de juiste manier, dat maakt het werk erg leuk! Mijn ambitie is dan ook om een doorgeefluik van eerste klasse te worden. En misschien moet ik  dan maar beginnen met het aanpassen van mijn titel: ‘’ Zoey Planjer, professioneel doorgeefluik’’.

 

Opmerkingen

Er zijn geen opmerkingen bij dit bericht.

Opmerking toevoegen

Titel


Hoofdtekst *


Bijlagen

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code