NIET GESCHOTEN, ALTIJD MIS!

Anke Horstman [29]
Manager webredactie

5 tips voor solliciteren als Content Manager

Tja, daar zit je dan tegenover de recruiter of jouw (hopelijk) toekomstige collega. Natuurlijk ben je zenuwachtig voor het sollicitatiegesprek; je hoopt dat ‘ze’ je geschikt vinden voor het werk. Had je nou maar een referentiekader waar je je mee kon meten...

Helaas... er zijn geen standaard criteria die je één op één kunt toepassen op elke werkgever. Wel kan ik jou als Content Manager een paar tips geven voor wat ‘extra body’ tijdens het sollicitatiegesprek. Want zeg nou zelf: niemand komt graag onbeslagen ten ijs.

1) Weet waar je voor solliciteert. Geldt voor ieder denkbare functie natuurlijk. Een veel gemaakte fout, is dat kandidaten denken dat Content Managers schrijven. Deels hebben ze gelijk, want dat zou je normaliter wel verwachten. Echter; Content Managers bij centraalbeheer.nl schrijven alleen code. Geen teksten dus. Tekstgevoel is daarentegen wel belangrijk.

Er zijn een heleboel nuances die misschien niet helemaal duidelijk uit de vacature naar voren komen. Bel daarom als het je niet helemaal duidelijk is. Weet waar je voor solliciteert. Het is zo zonde om tijd en energie in een sollicitatiebrief en -gesprek te stoppen, terwijl achteraf blijkt dat de werkzaamheden niet helemaal bij je passen.

2) Heb CMS ervaring opgedaan. Dat kan tegenwoordig al heel makkelijk. Bouw je eigen WordPress site aan de hand van talloze handleidingen op internet. Speel er eens wat mee, probeer het je eigen te maken. Zorg dat je snelheid in de vaardigheden krijgt.

3) Een dikke vette pre: HTML. Want kun je HTML-en? Dan kun je ook nog eens wat ‘tweaken’ als de standaard oplossingen niet het juiste resultaat bieden.

4) Probeer de site te ontleden. Klinkt gek misschien, maar probeer eens te achterhalen hoe de site in elkaar steekt. Wat is de logica erachter? Hoe klikt een bezoeker door de website heen? Grote kans dat je wordt gevraagd om verbetervoorstellen te doen voor de site. Dan moet je wel een beetje weten waar je het over hebt, nietwaar?

5) Stel je proactief op. Daarmee laat je niet alleen je interesse blijken, maar zien anderen ook dat je meer wilt doen dan passief afwachten. Een Content Manager denkt mee en vertaalt andermans wensen naar (technische) mogelijkheden.

Succes. Met deze tips lukt het je vast!

Ps: Heb je deze vacature al gezien?

Opmerkingen

Er zijn geen opmerkingen bij dit bericht.

Opmerking toevoegen

Titel


Hoofdtekst *


Bijlagen

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code