JE BENT ZELF HET VENSTER WAARDOOR JE NAAR DE WERELD KIJKT

Thea Freudenberger [48]
Programmamanager

Werken bij een Vereniging met 9 miljoen leden

Vereniging Achmea, de vereniging van de klanten van de merken van Achmea. Je bent ‘klantlid’ wanneer je een product of dienst afneemt van een van de Achmea merken. Een vereniging met ruim 9 miljoen leden! Deze vereniging is sinds maart mijn nieuwe werkplek. Een unieke vereniging, met inspirerende ambities en een prachtige nieuwe job!

Vier boeiende en enerverende jaren als Manager Communicatie bij Centraal Beheer heb ik afgesloten. Een periode waar ik samen met mijn team een bijdrage heb geleverd aan het versterken van de communicatie en reputatie binnen en buiten de divisie Centraal Beheer. Een periode waar het belang en perspectief van de klant elke dag zichtbaar en voelbaar was. Klanten zullen mij absoluut blijven inspireren om het iedere dag beter te doen, waarde toe te voegen en het verschil te maken. 
 
Als Programmamanager bij Vereniging Achmea kan ik mijn ambities verder waarmaken. In een rol waar ik een bijdrage kan leveren aan de verdere borging van het collectieve klantbelang en het invullen van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van Achmea en Vereniging Achmea. Een nieuwe rol waar mijn kennis, ervaringen, drijfveren en ambities samen komen. Een overstap van Achmea naar Vereniging Achmea. Van werken bij Achmea, naar werken bij de aandeelhouder van Achmea.
 
Vereniging Achmea is de vereniging van klanten van Achmea. De Vereniging behartigt de collectieve belangen van haar klantleden, onder meer in haar rol als meerderheidsaandeelhouder van Achmea met specifieke voordrachts- en benoemingsrechten. De andere grote aandeelhouder van Achmea is de Rabobank. Vereniging Achmea behartigt de collectieve belangen van klantleden via de Ledenraad (bestaande uit maximaal 100 actieve leden, die zijn benoemd tot ‘stemgerechtigd lid’).  De Ledenraad is ‘de mond waardoor de klant spreekt’. Daarnaast geeft Vereniging Achmea invulling aan haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en haalt op wat er leeft in de maatschappij en onder de leden. Onder andere met een actieve, betrokken Facebook community (met meer dan 50.000 fans).  
 
Vereniging Achmea heeft een unieke rol. Vanuit de rol van een ‘stille’ aandeelhouder, transformeert de vereniging zich naar een actieve, bruisende community van betrokken leden. Bij Vereniging Achmea ben ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de in- en extern communicatie. Gericht op het vergroten van de bekendheid en zichtbaarheid van de Vereniging. En op het versterken en intensiveren van de maatschappelijke dialoog, de stem van de klant nog meer laten zien en horen. De komende periode is het ontwikkelen en managen van een nieuwe website en een online Vereniging Achmea Community een belangrijk project. Daarnaast ga ik een ontwikkelprogramma opzetten voor het Bestuur en de Ledenraadsleden van Vereniging Achmea, om hen te faciliteren hun rol goed in te vullen.
 
Naast mijn werk voor Vereniging Achmea blijf ik secretaris/penningmeester van Stichting Achmea Slachtoffer en Samenleving (www.sass.nl). Een unieke stichting die in de bres komt voor slachtofferschap en waar Vereniging Achmea de financier van is. Door deze rol bij SASS heb ik de afgelopen anderhalf jaar de Vereniging beter leren kennen.
 
Twee mooie rollen; bij twee ambitieuze, maatschappelijk betrokken organisaties! Ik verheug mij erop mijn ervaringen en indrukken bij Vereniging Achmea en SASS te blijven delen via mijn blogs.

Opmerkingen

Er zijn geen opmerkingen bij dit bericht.

Opmerking toevoegen

Titel


Hoofdtekst *


Bijlagen

CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code