Hoe het echt werkt

Lees hieronder de verhalen van onze collega's!
 
 
Evelyn Bot, Online Communicatiemanager FBTO
“Strategie, creatief conceEvelyn Bot.jpgpt, klantcontact… Ik ben een denker én een doener. Gelukkig wel, want we houden hier van poten in de klei en hard werken. Als verantwoordelijke voor alle social media-communicatie en Onderling.nl van FBTO krijg je enorm veel vrijheid om zelf de regie te pakken. Wil je dingen anders zien, dan ga je ermee aan de slag. Zo zijn we continu bezig met vernieuwen, innovaties en online visie. Maar ik begeleid ook het webcareteam, doe brainstormsessies en heb regelmatig campagneoverleg. En als we content creëren voor social waarbij we het randje opzoeken, dan gaat bij mij het bloed even sneller stromen. Al deze dingen maakt het werk, naast de ontzettend leuke en enthousiaste collega’s, zo leuk.”
 
Ferdinand Schilder, Senior Online Marketeer Centraal BeheerFerdinand Schilder.jpg
“Het klinkt wellicht wat afgezaagd, maar als senior Online Marketeer ben je de spin in het web tussen prospects/klanten, afdelingen, functies en bureaus, en tussen on- en offline campagnes. Een echte regisseur die meedenkt in de propositie en het vermarkten van nieuwe producten over alle kanalen heen. We zijn altijd bezig met het vinden van de ideale mix tussen content en sales, bijvoorbeeld door een aantrekkelijk platform neer te zetten waarop we de bezoeker engagen, en dat werkt. Uiteindelijk verkoop je geen verzekeringen, maar een goed gevoel. Wat dat betreft zijn er op online gebied nog zo veel gave dingen te doen. De wereld is mobiel en als verzekeraar staan we daar nog maar aan het begin. Als online regisseur houd je heel veel ballen tegelijkertijd in de lucht. Dat maakt de uitdaging extra groot.”

Robert de Loor, Online Specialist Centraal Beheer / Achmea
“Als Online Specialist krijg je binRobert de Loor.jpgnen Achmea veel ruimte om zelf te zorgen voor innovatie. Ik verbeter bijvoorbeeld de website van Centraal Beheer door alle drempels voor bezoekers weg te nemen en ze tegelijkertijd te motiveren om hun doelen online te bereiken. Of een verbetervoorstel ook echt tot verbetering leidt, testen we met een A/B-test. Zo optimaliseren we onze website fact based. Mijn persoonlijke doel is om fact based conversieoptimalisatie naar het volgende level te brengen. Dit wil ik samen met mijn collega’s doen, met wie ik vaak in scrumteams werk. En dan blijft het 
                                                                      gaaf om te zien hoe snel je vooruitgang kunt boeken.”

Suzanne Marino, E-commerce manager Interpolis
“Verzekeren is niet zo stoffig als veel mensen denken. Suzan Marino.jpgIedereen in ons team heeft wel een project waarbij hij of zij bezig is met vernieuwing. Bijvoorbeeld onze nieuwe website, maar ook nieuwe manieren van online media-inzet en usability testing. In mijn team werken specialisten op het gebied van online conversie, online marketing (SEA, SEO, display), webanalisten en developers. We werken samen aan het verhogen van de sales en serviceresultaten. Ik zorg voor de afstemming hierover met stakeholders en de prioritering van de werkzaamheden. De energie binnen het team is geweldig. Iedereen denkt in oplossingen. We hebben veel plezier samen en successen worden goed gevierd. Bijvoorbeeld toen we onze doelstellingen voor de zorgcampagne haalden met veel minder media-aandacht dan vorig jaar.”

Jacob Wiebenga, eCommerce Specialist FBTO
“Nu moet je Jacob Wiebenga.jpghet fundament leggen voor de toekomst. Daarom ben ik bezig met het optimaliseren van de digitale klantervaring, met in mijn hoofd een visie en strategie voor de toekomst. Ik krijg veel vrijheid om nieuwe ontwikkelingen te volgen en nieuwe initiatieven te ontplooien. Met het vertrouwen en de verantwoordelijkheid om deze te vertalen naar concrete plannen. Natuurlijk worden daarbij regelmatig veelbelovende deuren dichtgeslagen, maar aan de andere kant gaan er ook altijd weer deuren open. Op dit moment onderzoek ik bijvoorbeeld hoe blockchain werkt. En houd ik mij bezig met een nieuwe verzekeringsvorm waarbij je je verzekert met gelijkgestemden. Als je uitgenodigd wordt om als thought leader je verhaal aan de andere kant van de wereld te vertellen, weet je dat je goed bezig bent.”

Leon Terburg, Online Business Developer Centraal Beheer / AchmeaLeon Terburg.jpg
“Aan energie en inspiratie heb ik na een dag lang werken geen gebrek. Dat kan ook niet anders als je constant in beweging bent om een gezonde balans te vinden tussen de wetgeving voor verzekeraars, online mogelijkheden en de klantbehoefte. En als dat lukt, dan word ik daar echt enthousiast van. Online business gaat niet meer alleen om conversie halen, maar ook om het zo inrichten van de organisatie dat doorlooptijden voor online campagnes omlaag gaan. Maar ook om goed onderbouwde ideeën uit te werken en direct te meten of ze succesvol zijn. Vernieuwen door out of the box te experimenteren en fact based te werken. Wij willen het anders doen en scheppen daarvoor de ruimte.”