Klantbelang centraal in werving & selectiebeleid


Binnen Achmea stellen wij het klantbelang centraal. Dit betekent dat wij alleen producten en diensten aanbieden met toegevoegde waarde voor de klant op de lange termijn. Het is daarom belangrijk dat iedere medewerker de belangen van de klant onderkent en zichtbaar afweegt, ongeacht of er nu direct of indirect klantcontact is. Iedere medewerker geeft de klant wat hij/zij werkelijk nodig heeft.

Ons werving & selectiebeleid past bij de arbeidsmarktpropositie waarmee Achmea zich als werkgever positioneert. Hoofdboodschap van deze campagne is ‘Kunnen we jou onze klanten toevertrouwen?’. Deze propositie sluit naadloos aan op de identiteit van onze organisatie. Achmea heeft door haar coöperatieve achtergrond een duidelijke focus op het centraal stellen van het klantbelang. Dat gedachtegoed zit echt verankerd in ons bedrijf. Het is ons bestaansrecht en dus willen we dat onze medewerkers het klantbelang centraal stellen. Samen zorgen we ervoor dat de klant zich goed verzekerd weet.

Achmea betrekt klanten bij beoordeling sollicitanten


Goed dat iemand bij Achmea wil komen werken, maar wat vindt onze klant daar eigenlijk van? Acht aanstormende management trainees hadden onlangs de primeur: zij werden tijdens hun sollicitatie bij Achmea gewikt en gewogen door ‘echte’ klanten.

Achmea had voor de gesprekken vijf klanten uitgenodigd. Zij mochten zelf beoordelen of ze zich ‘in goede handen voelden’ bij de sollicitanten. Hun ervaring telde vervolgens mee in het besluit om al dan niet met een sollicitant in zee te gaan. Wil je een impressie van deze gesprekken zien? Bekijk dan onderstaande compilatie.
 


Aan het einde van de dag zijn vier trainees geselecteerd. Zij hebben een contract voor twee jaar getekend, waarin zij vier opdrachten binnen verschillende onderdelen van Achmea gaan vervullen. Lees meer over het Management Traineeship en het Financieel Management Traineeship.