Wie we zijn

geschiedenis achmea

Betrokken vanaf het begin

Anno domini 1811. Met een inktpot, een kroontjespen en een assurantieboek begint de ondernemende boer Ulbe Piers Draisma de waarborgmaatschappij Achlum. De plaats: het gelijknamige Friese dorp. Zijn klanten: boeren en notabelen die hun bezit onderling willen verzekeren. Een goed idee, blijkt. Want inmiddels zijn we 200 jaar verder en is Achlum via een hele reeks indrukwekkende fusies uitgegroeid tot Achmea, de toonaangevende Nederlandse verzekeraar. Daarbij is uit Draisma’s tijd bijvoorbeeld overeind gebleven dat we veel waarde hechten aan samenwerking en solidariteit. Meer lezen over onze geschiedenis? Kijk op www.achmea.nl

Strategie

Onze strategie is een verlengde van de uitdaging die we onszelf gesteld hebben: het worden van de meest vertrouwde verzekeraar. We zijn er voor al onze stakeholders, waarbij klanten voorop staan. Hiermee bouwen we voort op onze coöperatieve wortels. Om de meest vertrouwde verzekeraar te kunnen worden, moeten wij als organisatie consistent kunnen leveren: in service, kosten en prijs. We moeten het waarmaken, of liever nog: de verwachtingen van de klant overtreffen door voortdurend te verbeteren.

Alles over de merken van achmea

Centraal Beheer Achmea, Zilveren Kruis Achmea,
Interpolis, Avéro Achmea, FBTO, Agis ...