Wie we zijn

geschiedenis achmea

Risico’s veranderen door technologische ontwikkelingen. We monitoren onze gezondheid steeds meer met wearables. Auto’s nemen handelingen over van bestuurders, of rijden zelf. Intelligente woningen geven op afstand controle over alle functies in huis en waarschuwen bij inbraak, brand en wateroverlast. Dat helpt om schade te voorkomen. Tegelijkertijd komen er nieuwe risico’s voor in de plaats: cybercriminaliteit, identiteitsfraude, dataverlies. En bestaande risico’s zijn misschien wel groter dan verwacht, denk aan klimaatverandering.


Onze rol als verzekeraar verandert mee

Al 200 jaar helpen wij mensen omgaan met risico’s. Dat blijven we natuurlijk doen – onzekerheid blijft een fact of life - maar de manier waarop verandert.  Met innovatieve oplossingen willen we van waarde zijn in het dagelijks leven van onze klanten. We weten natuurlijk niet alles. Daarom hebben we collega’s nodig die de beste zijn in hun vak, die iets brengen wat we nog niet kunnen. Uitdaging genoeg dus.
 
Naast onze bestaande rol  in schade vergoeden en voorkomen, helpen we onze klanten steeds meer om iets te behouden of te bereiken. Een gezond lichaam, een fitte geest, een veilig gevoel, een prettige leefomgeving, een financiële planning die rekening houdt met nieuwe onzekerheden, nieuwe kansen en een ondernemend leven. Dat levert al veel moois op. Onze dienstverlening hebben we steeds makkelijker, intuïtiever en persoonlijker gemaakt. Een aantal voorbeelden van mooie online oplossingen en apps die we al op de markt hebben gebracht zijn  Actify, ThuisMeester en RoadGuard.

Maar ondertussen werken we alweer aan nieuwe oplossingen. Met 14.000 collega’s zijn wij elke dag van betekenis voor onze klanten. Als grootste verzekeraar met prachtige merken als Centraal Beheer, Interpolis, Zilveren Kruis en FBTO, willen we de concurrentie een stapje voor blijven.

Voortdurend aanpassen en samen waarmaken

Nieuwe technieken helpen ons ook om anders te werken. Slimmer. Wij helpen de klant beter met minder kosten en minder mensen. Dat betekent veel voor hoe we ons werk doen en voor ons vakmanschap. Van ons allemaal vraagt het dat we ons elke dag verantwoordelijk voelen voor onze klanten. Keihard werken natuurlijk, maar ook geregeld kritisch kijken of de dingen die we doen nog steeds nodig zijn of anders moeten. Daarvoor hebben we collega’s nodig die de beste zijn in hun vak, en graag hun kennis delen.  En leren van anderen. Je blijft jezelf voortdurend ontwikkelen. Omdat ons werk er morgen heel anders uit kan zien dan vandaag.

 

Alles over de merken van achmea

Centraal Beheer Achmea, Zilveren Kruis Achmea,
Interpolis, Avéro Achmea, FBTO, Agis ...