“Alsof ik live aanwezig was bij de lancering van de nieuwste iPhone.” Noor Kok was op het Innovatie Event bij Achmea in Apeldoorn en verbaasde zich over de mooie innovaties én over de manier waarop ze werden gepresenteerd.
Ik ging de zwarte tent binnen voor iets wat ‘een alles-op-z’n-kop-zettende talk in de dark’ werd genoemd. Geen platte powerpoint, maar beelden en teksten die door de lucht zweefden en kantelen en daardoor letterlijk op je af kwamen. Apple-achtig. Super tof! Achter mij hoorde ik een collega zachtjes fluisteren ‘”Zou je die zwevende letters ook vast kunnen pakken?” Kortom; voor mij en veel anderen was de manier van presenteren al een beleving op zich 😉
Inmiddels ben ik meer te weten gekomen over de waterkwetsbaarheidsscan van Blue Label. Blue Label informeert overheden, bedrijven en burgers over de risico’s van regenwateroverlast. Achmea is partner van dit initiatief en gelooft sterk in het samen aanpakken van problemen. Achmea ziet de gevolgen van klimaatverandering met name terugkomen in stijgende schade en overlast bij onze klanten. Wij beschikken dus over heel veel data waarmee wij klanten willen helpen om zich hiertegen te wapenen. Tijdens de ‘talk’ ontstond een discussie: tot hoe ver gaat de rol van een verzekeraar? Moeten wij deze preventieve diensten wel aanbieden? Ik vind van wel. Wij beschikken over deze data en hebben de mogelijkheid om (potentiële) klanten te helpen. Samen Nederland een stukje gezonder, veiliger en toekomstbestedig maken.
Met mijn selfiecappuccino – bijna zonde om op te drinken – nog een tipje van de sluier meegekregen van de nieuwste ontwikkelingen binnen en buiten Achmea op het gebied van technologie. Ik ben nu nog meer benieuwd naar de lancering van het Achmea Trendrapport. Want, doet Achmea al iets met Blockchain? Hoeveel robots heeft Achmea in dienst? En wat hebben tuinbouwkassen te maken met drones en Augmented Reality? Spannend…
Met mijn selfiecappuccino – bijna zonde om op te drinken – nog een tipje van de sluier meegekregen van de nieuwste ontwikkelingen binnen en buiten Achmea op het gebied van technologie. Ik ben nu nog meer benieuwd naar de lancering van het Achmea Trendrapport. Want, doet Achmea al iets met Blockchain? Hoeveel robots heeft Achmea in dienst? En wat hebben tuinbouwkassen te maken met drones en Augmented Reality? Spannend…
Net bekomen van de ‘talk in the dark’, werd ik ondergedompeld in een vervreemde VR-wereld. Net echt! Hup, een fictieve lift in, naar het dak van een flatgebouw, om daar te ervaren hoe het is om zo vrij te zijn als een vogel. Ook zonder hoogtevrees en met de wetenschap dat je met beide benen veilig op de grond staat, een hele uitdaging voor je brein. Leuk zo’n experience, maar wat heeft Achmea daar nou aan? Ik ben er van overtuigd dat je hierdoor meer plezier en gemak in je werk gaat ervaren. Binnenkort vergaderen we met een VR-bril op en stappen we letterlijk in een 3D-data set. Of bekijken we modellen en tekeningen van heel dichtbij. Moet jij eens opletten hoe snel die vergaderingen gaan. Of juist niet, want het is te leuk 😉
Kortom; innoveren met maatschappelijke impact. Achmea bruist van vernieuwing! #daaromwerkikbijachmea
Natuurlijk zorgen wij goed voor jouw gegevens. In ons privacy statement lees je welke rechten je hebt. In ons cookie statement lees je welke cookies en vergelijkbare technieken wij gebruiken. Onze cookies worden gebruikt om een goede werking en beveiliging van de site te garanderen (functioneel), onze website te verbeteren (analytisch) en het aanbieden van informatie op maat (marketing). Als je op "accepteer alle cookies" klikt, dan gebruiken wij functionele cookies en cookies voor analyse-, feedback-, advertentie-, affiliate-, en personalisatie doeleinden. Hiervoor werken wij samen met bedrijven die voor ons cookies plaatsen en lezen. Ga je niet akkoord? Verander dan de instellingen.