Achmea zorgt ervoor dat het leven van mensen door kan gaan op momenten dat het er echt toe doet. Vanaf onze oprichting in 1811 zijn we er door en voor onze klanten én voor de samenleving. En naast dat wij er als Achmea zijn om mensen te helpen als het er écht toe doet vinden wij dat we ook een rol hebben in het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Daarom werken we dagelijks met 13.000 collega’s aan oplossingen op het gebied van zorg, duurzaamheid, mobiliteit, veiligheid en inkomen.
Zo dragen wij bij aan
Wij dragen ook bij aan
Wij dragen ook bij aan
Wij dragen ook bij aan
Elke dag kom je in aanraking met kansen en mogelijkheden. Maar ook met tegenslag of ongemak. Soms groter dan je zelf kunt dragen. Gelukkig zijn we er dan voor elkaar. Door hulp en steun van anderen, kun je verder. Het onverwachte de baas. Kom je er misschien wel sterker en weerbaarder uit. Verzekeren betekent dat je samen de risico’s draagt die je alleen niet aankan. Dat je door kunt áls er iets gebeurt. Dat – en meer – bieden wij onze klanten. Nu én in de toekomst willen we relevant zijn voor onze 10 miljoen klanten. Daarom vinden we onszelf telkens opnieuw uit.
Om het verhaal van Achmea te vertellen ontwikkelde we samen met 1Camera de corporate movie die we baseerde op waargebeurde klantcases.
Bij de prestigieuze Cannes Corporate Media & TV Awards is Achmea met haar corporate movie ‘Samen Leven volgens Achmea’ volop in de prijzen gevallen. De film is door een vakjury vanuit alle deelnemende landen gekozen als dé beste corporate movie van alle 800 inzendingen uit 40 landen. Daarnaast heeft Achmea goud gewonnen in de categorie ‘Corporate image films’ en zilver in de categorie ‘Branded content videos’. Nog nooit eerder won een Nederlands bedrijf de Golden Dolphin in de categorie Corporate Image Films. Jan Wiercx, Senior Communicatieadviseur bij Achmea, is enorm blij met en trots op deze erkenning: “Heel erg gaaf dat we met de film deze bijzondere prijzen in Cannes hebben gewonnen. Extra bijzonder natuurlijk dat wij de Grand Prix, de ‘Oscar’ van de bedrijfsfilms hebben gewonnen. Daar zijn we heel erg trots op.” De film draait om de bijdrage die Achmea kan én wil leveren. Er zijn als mensen ons nodig hebben.
Samen met onze klanten, strategische partners en relaties lossen wij grote maatschappelijke vraagstukken op rond gezondheid, wonen & werken, mobiliteit en inkomen. Zo creëren wij duurzame waarde voor onze klanten, onze medewerkers, ons bedrijf én de samenleving. Vorige generaties konden op ons rekenen. Komende generaties mogen dat ook. Help jij mee?
Natuurlijk zorgen wij goed voor jouw gegevens. In ons privacy statement lees je welke rechten je hebt. In ons cookie statement lees je welke cookies en vergelijkbare technieken wij gebruiken. Onze cookies worden gebruikt om een goede werking en beveiliging van de site te garanderen (functioneel), onze website te verbeteren (analytisch) en het aanbieden van informatie op maat (marketing). Als je op "accepteer alle cookies" klikt, dan gebruiken wij functionele cookies en cookies voor analyse-, feedback-, advertentie-, affiliate-, en personalisatie doeleinden. Hiervoor werken wij samen met bedrijven die voor ons cookies plaatsen en lezen. Ga je niet akkoord? Verander dan de instellingen.