Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Vanuit deze beleving startte Achmea vorig jaar de campagne ‘Anders Kijken’. Want we zoeken een andere blik op thema’s die voor zowel de samenleving als onze organisatie belangrijk zijn. Klimaat, verzekeren, zorg, zelfrijdende auto’s en veiligheid. Dit doen we samen met studenten van vakopleidingen kunst, media, fotografie en/of design. Deze campagne is erop gericht om nieuwe, creatieve en innovatieve perspectieven te creëren op bekende maatschappelijke thema’s. Verrassende, schurende, prikkelende uitingen als startpunt voor een gesprek.
We denken na over verschillende toekomst scenario’s. Wat als iedereen zelfvoorzienend is? Zouden we dan minder junkfood eten? Zouden we dan gezonder zijn? Zijn supermarkten dan nog wel nodig? Welke rol speelt Achmea? In wat voor huizen leven we? Als oma langer thuis woont, wonen er meer mensen in een huis? Leven mensen dan ook langer? De studenten maakten een concept voor een 23 meter lange wand.
Kijk op anderskijken.achmea.nl en instagram.com/anders_kijken om een indruk te krijgen van het concept en de resultaten tot nu toe.
In de video vertellen studenten Zoë en Charlotte meer over hoe ze “Wat Als… En Dan?” hebben gecreëerd. En… je kunt de hele wand bewonderen.
Natuurlijk zorgen wij goed voor jouw gegevens. In ons privacy statement lees je welke rechten je hebt. In ons cookie statement lees je welke cookies en vergelijkbare technieken wij gebruiken. Onze cookies worden gebruikt om een goede werking en beveiliging van de site te garanderen (functioneel), onze website te verbeteren (analytisch) en het aanbieden van informatie op maat (marketing). Als je op "accepteer alle cookies" klikt, dan gebruiken wij functionele cookies en cookies voor analyse-, feedback-, advertentie-, affiliate-, en personalisatie doeleinden. Hiervoor werken wij samen met bedrijven die voor ons cookies plaatsen en lezen. Ga je niet akkoord? Verander dan de instellingen.