Nieuws

Een creatieve blik op de toekomst

Achmea

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Vanuit deze beleving startte Achmea vorig jaar de campagne ‘Anders Kijken’. Want we zoeken een andere blik op thema’s die voor zowel de samenleving als onze organisatie belangrijk zijn. Klimaat, verzekeren, zorg, zelfrijdende auto’s en veiligheid. Dit doen we samen met studenten van vakopleidingen kunst, media, fotografie en/of design. Deze campagne is erop gericht om nieuwe, creatieve en innovatieve perspectieven te creëren op bekende maatschappelijke thema’s. Verrassende, schurende, prikkelende uitingen als startpunt voor een gesprek.

We denken na over verschillende toekomst scenario’s. Wat als iedereen zelfvoorzienend is? Zouden we dan minder junkfood eten? Zouden we dan gezonder zijn? Zijn supermarkten dan nog wel nodig? Welke rol speelt Achmea? In wat voor huizen leven we? Als oma langer thuis woont, wonen er meer mensen in een huis? Leven mensen dan ook langer? De studenten maakten een concept voor een 23 meter lange wand.


Kijk op anderskijken.achmea.nl en instagram.com/anders_kijken om een indruk te krijgen van het concept en de resultaten tot nu toe.


In de video vertellen studenten Zoë en Charlotte meer over hoe ze “Wat  Als… En Dan?” hebben gecreëerd. En… je kunt de hele wand bewonderen.

Jouw droombaan
in je inbox

Stel een job alert in met jouw persoonlijke instellingen. Zodra er een nieuwe relevante vacature is, dan sturen we je een e-mail!